- [email protected]
- Pzt - Cuma: 9:00 - 18:30
Anasayfa – Hizmetlerimiz – İhracata Yönelik Devlet Destekleri – Markalaşma ve Turquality Desteği
TURQUALITY®, uluslararası markalaşma potansiyeli olan firmalarımızın, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel bilgi birikimi, kurumsallaşma ve gelişimlerini sağlayarak uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla küresel bir oyuncu olabilmeleri ve söz konusu markalar aracılığıyla olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve yerleştirilmesi amacıyla oluşturulmuş bir marka destek programıdır.
Bu itibarla, Türk markalarının desteklenerek “Türk Malı” imajının ve Türkiye’nin itibarının güçlendirilmesini hedefleyen 2006/4 sayılı “Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY®’nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” çerçevesinde Marka / TURQUALITY® Programı kapsamında firmaların;
● Patent, faydalı model, endüstriyel tasarım ve marka tesciline ilişkin harcamaları,
● Sertifikasyona ilişkin giderleri,
● Moda / Endüstriyel ürün tasarımcısı / Şef / Aşçı istihdamına ilişkin giderleri,
● Tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetleri,
● Yurtdışı birimlere ilişkin giderleri,
● Danışmanlık (Yönetim, tasarım, hukuk, bilişim) giderleri,
desteklenmektedir.
Marka Destek Programı kapsamına alınan şirketlerin ve harcama yetkisi verilen şirketlerinin;
a) Destek kapsamına alınan markalarına ilişkin patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin harcamaları ile destek kapsamına alınan markalarının yurt dışında tescili, tescilinin yenilenmesi ve korunmasına ilişkin giderleri % 50 oranında ve yıllık en fazla 200.000 TL tutarında,
b) Bakanlıkça onaylanan hedef pazarlarda, destek kapsamına alınan markalı ürünleriyle ilgili olarak gerçekleştirdikleri ve Genelgede belirtilen tanıtım harcamaları %50 oranında ve yıllık en fazla 1.600.000 TL tutarında,
c) Hedef pazarlarda, destek kapsamına alınan markalı ürünleriyle ilgili olarak açtıkları mağaza, ofis, depo ve satış sonrası servis hizmeti veren birimlerine ilişkin;
1) Brüt kira, belediye giderleri, anılan birimlerin kiralanmasına yönelik uygun mahal araştırması ve komisyon harcamaları ile hukuki danışmanlık giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 2.400.000 TL tutarında,
2) Kiralanan birimin konsept mimari çalışma ve kurulum / dekorasyon giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 1.200.000 TL tutarında,
ç) Hedef pazarlarda faaliyet gösteren ve farklı markaların satıldığı teşhir mekanı / büyük mağazalar / marketlerde destek kapsamına alınan markalı ürünleriyle ilgili olarak kiraladıkları reyon, raf, dekorasyonlu köşe, kiosk, stand, ürün teşhir serası tahsis edilmiş satış alanlarına ilişkin brüt kira, belediye giderleri, komisyon, konsept mimari çalışmaları harcamaları ile anılan birimlerin kiralanmasına yönelik uygun mahal araştırması ile hukuki danışmanlık giderleri ve bu birimlere ilişkin kurulum / dekorasyon giderleri, %50 oranında ve yıllık en fazla 800.000 TL tutarında,
d) Destek kapsamına alınan markalı ürünlerinin satışı amacıyla açtıkları teşhir mekanlarına ilişkin brüt kira, belediye giderleri, komisyon, konsept mimari çalışmaları harcamaları ile anılan birimlerin kiralanmasına yönelik uygun mahal araştırması ile hukuki danışmanlık giderleri ve bu birimlere ilişkin kurulum / dekorasyon giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 800.000 TL tutarında,
e) Yurt dışı pazarlara girişte zorunlu olan veya avantaj sağlayan kalite, çevre belgeleri / sertifikaları, insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretler; destek kapsamına alınan markalı ürünleriyle ilgili ruhsatlandırma, test, klinik test ve işlemlerine yönelik danışmanlık dâhil her türlü giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 1.000.000 TL tutarında,
f) Bakanlıkça onaylanan hedef pazarlarda, destek kapsamına alınan markaları ile ilgili olarak franchising sistemi ile faaliyete geçirilecek yıllık en fazla 10 mağazasına ilişkin;
1) Kurulum / dekorasyon harcamaları ve konsept mimari çalışmasına ilişkin giderleri mağaza başına %50 oranında ve en fazla 200.000 TL tutarında,
2) Kira giderleri %50 oranında, mağaza başına en fazla 2 yıl süresince ve mağaza başına yıllık azami 200.000 TL tutarında,
g) Uluslararası pazarlarda rekabet avantajını artırmak üzere alacakları danışmanlıklara ilişkin giderleri yıllık en fazla 1.200.000 TL tutarında,
ğ) Destek kapsamına alınan markalı ürünleriyle ilgili, tasarım ve ürün geliştirme konularında istihdam edilen moda / endüstriyel ürün tasarımcı ve mühendis giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 800.000 TL tutarında,
h) Pazar araştırması çalışması ve raporlarına ilişkin giderleri %50 oranında ve yıllık en fazla 400.000 TL tutarında,
ı) Gerçekleştirdikleri yurt dışı fuar katılımlarına yönelik giderleri ile,
i) Aldıkları depolama hizmetine yönelik giderleri %50 oranında ve belirtilen destek limitleri içinde değerlendirilmek kaydıyla,
desteklenmektedir.
TURQUALITY® Destek Programı kapsamına alınan şirketlerin ve harcama yetkisi verilen şirketlerinin;
a) TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalı ürünleriyle ilgili patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin harcamaları ile TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalarının yurt dışında tescili, tescilinin yenilenmesi ve korunmasına ilişkin giderleri,
b) Yurt dışı pazarlara girişte zorunlu olan veya avantaj sağlayan kalite, çevre belgeleri / sertifikaları; insan can, mal emniyeti ve güvenliğini gösterir işaretleri; TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalı ürünleriyle ilgili ruhsatlandırma, test, klinik test ve işlemlerine yönelik danışmanlık dâhil her türlü giderleri yıllık en fazla 2.000.000 TL olmak üzere,
c) TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalı ürünleriyle ilgili, tasarım ve ürün geliştirme konularında istihdam edilen moda / endüstriyel ürün tasarımcısı ve mühendis giderleri aynı anda azami 10 kişi için,
ç) Bakanlıkça onaylanan hedef pazarlarda, TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalı ürünleriyle ilgili olarak gerçekleştirdikleri ve Genelgede belirtilen tanıtım harcamaları,
d) Bakanlıkça onaylanan hedef pazarlarda, TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalı ürünleriyle ilgili olarak;
1) Açtıkları, aynı anda azami 50 adet mağazaya ilişkin;
– Brüt kira, belediye giderleri, anılan birimlerin kiralanmasına yönelik uygun mahal araştırması ve komisyon harcamaları ile hukuki danışmanlık giderleri,
– Kiralanan birimin konsept mimari çalışma ve kurulum / dekorasyon giderleri, mağaza başına azami 800.000 TL olmak üzere,
2) Açtıkları ofis, depo, showroom, satış sonrası servis hizmeti veren birimler ile farklı markaların satıldığı teşhir mekânı / büyük mağazalar / marketlerde kiraladıkları reyon, raf, dekorasyonlu köşe, kiosk, stand ve ürün teşhir serasına tahsis edilmiş satış alanlarına ilişkin;
– Brüt kira, belediye giderleri, anılan birimlerin kiralanmasına yönelik uygun mahal araştırması ve komisyon harcamaları ile hukuki danışmanlık giderleri,
– Kiralanan birimin konsept mimari çalışma ve kurulum / dekorasyon giderleri birim başına azami 800.000 TL olmak üzere,
3) Franchising sistemi ile faaliyete geçirilen toplam azami 100 mağaza için,
– Kira giderleri, aynı mağaza için en fazla 2 yıl süresince ve yıllık mağaza başına azami 800.000 TL olmak üzere,
– Kurulum / Dekorasyon harcamaları ve konsept mimari çalışmaları mağaza başına azami 400.000 TL olmak üzere,
e) Rekabet avantajını artırmak üzere alacakları danışmanlıklara ilişkin giderler,
f) Pazar araştırması çalışması ve raporlarına ilişkin giderler,
g) Markalı ürünleriyle ilgili olarak gerçekleştirdikleri yurt dışı fuar katılımlarına yönelik giderler,
ğ) TURQUALITY® Sertifikasını haiz markalı ürünleriyle ilgili olarak alınan depolama hizmetine yönelik giderler,
%50 oranında desteklenir.
Her iki programda yer alan destek unsurlarından yararlanmak için, şirketlerin başvuru formu ve ekindeki belgelerle doğrudan Bakanlığa müracaat etmeleri, ön inceleme yapılması ve Bakanlık tarafından destek programları kapsamına alınmaları gerekmektedir
En son haberler ve makaleler için aylık bültenimize kaydolun